Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Získajte viac zákazníkov

Prípadové štúdie

Online reklama:

Slovenský internet sa začína znovu prebúdzať. Aj tak by sa dal nazvať súčasný stav internetovej populácie.Počet pripojení domácností rastie a nielen pre mladých je internet samozrejmou súčasťou životného štýlu. Internet využivajú predovšetkým študenti, podnikatelia, manažéri, vysokoškolsky vzdelaní a ľudia s vyššími príjmami. Preto nie je divu, že internet je považovaný za perspektívny a veľmi bonitný typ média. Medziročný nárast investícií do reklamy na internete sa pohybuje okolo 25% . Internetový trh si tak dlhoročne drží najvyššiu dynamiku zo všetkých médií. Prichádzajú stále nové možnosti a spôsoby ako internet využiť.

 

Zaujímavé štatistiky rúcajú predsudky

Bežnou a rýdzo klasickou formou interaktívnej reklamy je banner. Ale ako najlepšie využiť možnosti takejto reklamy? A má vôbec šancu uspieť v dnešnom online svete ?Žijeme v dobe, keď online reklamu prestávame vnímať ako klasický mediálny priestor. Hranice medzi reklamou a ďalšou online komunikáciou pomaly mizne a ponúka nové možnosti cielenia, interaktivity, vytvárania väzieb a dlhodobej spolupráce so zákazníkmi. Ako si v tejto konkurencii nových možností vedie klasická online reklama?

 

Väčšina klientov používa bannery iba ako doplnok k širšej mediálnej kampani a nevenuje im veľkú pozornosť. Veľké mediálne agentúry internetovú reklamu nepovažujú za prioritnú a riešia jej umiestnenie a obsah väčšinou okrajovo. U niektorých klientov naviac existuje obava z nových a nevyskúšaných postupov a nevyužívajú výhod, ktoré internetové prostredie ponúka. Výsledkom sú reklamy, ktoré z prevažnej časti nezaujmú ani graficky ani svojím obsahom.

 

To sú hlavné dôvody, prečo tak často počujeme, že klasická internetová reklama nefunguje a uživatelia trpia tzv. Bannerovou slepotou. Predtým, ako sa Vám pokúsime túto zažitú informáciu vyvrátiť, je dobré pripomenúť pár čisiel, ktoré uvádzajú výskumy slovenského internetu. Vyše 77% užívateľov internetu akceptuje internetovú reklamu ako kompenzáciu za bezplatný prístup k informáciám a službám.  Skoro 60 % užívateľov vníma reklamu na internete ako zdroj informácií a dokonca 80% užívateľov na reklamu aj kliká. Veľmi zaujímavým zistením je fakt, že 46%  užívateľou by uvítalo možnosť nákupu výrobku priamo po kliknutí na reklamu.

 

Klient je stále zo všetkých strán presvedčovaný, že klasická online reklama nefunguje a rýchle nákupy online priestoru v rámci multiplatformových mediaplánov toto presvedčenie ešte podporuje. Prečo je teda efektivita bannerov nízka a prekliky sa vždy pohybujú v malých čislach? Naše skúsenosti vypovedajú o niečom inom.

 

EFEKTIVITA

 

Bannerová reklama funguje, vyžaduje však špeciálnu staroslivosť. Je potrebné ju vždy vnímať ako samostatnú kampaň a nie ako iba doplnok k televízii alebo tlači. Mali by sme sa jej venovať od prvého kreatívneho nápadu až po posledné číslo v mediapláne. Možnosti bannerovej reklamy sú totiž v mnohých smeroch neporovnateľné so štandardnými médiami. Ako príklad uvádzame porovnanie s televíznym spotom. Priemerná doba návštevy jedného webu je výrazne dlhšia než maximálnych 30 sekúnd televízneho spotu. Užívateľ sa može k infomácii vrátiť a aj to často robí. Dostáva také informácie aké potrebuje, rozsah oslovenia a možnosť cielenia je výrazne väčší a užívateľ môže hneď reagovať(komunikácia, nákup, spracovanie dát apod.). A naviac, najzaujímavejšie cieľové skupiny sú online práve teraz..

Skúsme si definovať kľúčové faktory, ktoré je potrebné dodržať pre efektivitu takejto kampane. Jednoduchosť a priamosť oznamovania je základným kameňom úspechu. Taktiež by sme sa mali zamerať na to, čo užívateľa baví, teda interaktivita a možnosť okamžite komunikovať. Nie menej dôležitá je schopnosť využiť nový formát alebo atypické umiestnenie reklamy a nakoniec dalšia nutnosť – kreatívny a precízny prístup k mediaplánu. Ako ale zistíme, čo je ten správny postup, ktorý osloví našu cieľovú skupinu ? Ako pri každom projekte je potrebná detailná mediálna analýza, ktorá určuje správnu voľbu formy komunikácie, presnosť cielenia, mieru previazanosti s celkovou koncepciou kampane a ďalšie dielčie kroky vedúce ku zvýšeniu účinnosti reklamy. Až potom sa dostávame do štartovacej pozície, kedy môžeme vybrať najvýhodnejšie doporučenie a riešenie pre Vás.

„V kampani pôžičiek jsme vytorili nový reklamný priestor a produkt sme ponúkali priamo v mieste predaja v e-shopoch. Užívatelia takto nevnímali kampaň ako reklamu, ale ako Jeden z produktov, ktorý je v e-shopoch ponukaný. Priemerné CTR dosiahlo neuveriteľných 1,1% “

Ďalšie príklady:

 

Najlepším doporučením sú reálne príklady, ktoré skutočne zafungovali. Také, ktoré sa objavili v pravý čas na pravom mieste a hovorili jednoducho a priamo k veci.

“ Ako príklad uvádzame kampaň na nápoj, kde sa použili atypické kreatívne riešenia bannerov v štýle tlačovej komunikácie s výraznými headlines. CTR sa po celú dobu pohyboval medzi 0,5 – 1,0 %”

“ Ďalšia úsešná kampaň zase oslovuje užívateľa presne vo chvíli, keď je pre neho reklamný oznam najviac relevantný. Išlo o priame previazanie akcie s obsahom reklamy. Táto kampaň dosiahla priemerne CTR nad 1% a prispela k najvyššiemu predaju cez internet.”

Vysoká interaktivita je ďalší spôsob ako pritiahnuť a zapojiť užívateľa – ľudia sa radi hrajú. Komunikácia musí byť primeraná, nenútená, kombinujúca zdroj informácií a zábavy.

“ Takýmto spôsobom prebehla ďalšia kampaň. Prvým oznamom bola provokujúca textová komunikácia v banneroch, ktorá bola ďalej rozvinutá v interaktívny konfigurátor určitého poistenia. Výsledok kampane sa podarilo naplniť v kratšom ako plánovanom čase. “

“ Iným príkladom kampane založenej na vysokej interaktivite je kampaň, ktorej základom bola online hra, spojená so sútažou o zájazd. “

Timing je kľúčom

Posledným krokom vedúcim k úspechu vašej kampane je správne načasovanie a cielenie. Dôležitý je kreatívny prístup k mediaplánu, analýza optimálneho mediamixu, regionálne a oborové cielenie mediaplánu. Ideálna je variabilita v čase (používanie plávajúcich dátumov v mediapláne). Dosiahnete tak ešte lepšich výsledkov. V jednej kampani sme vytvorili variabilný mediaplán, v ktorom prebiehala pravidelná týždenná optimalizácia podľa dosiahnutých výsledkov v jednotlivých formátoch. Tým sme zabezpečili trvale rastúce priemerné CTR pre celú dobu kampane. Funguje teda klasická online reklama a má zmysel ju využívať?  Internet je variabilné, hravé, kreatívne, otvorené a interaktívne médium. A presne taká môže byť aj vaša reklama! A to aj vtedy, keď nie je možné využiť ďalšie mediálne kanály alebo pracujete s obmedzeným rozpočtom. Dôležité je Vašej online reklame venovať dostatok pozornosti a využiť dobrú media representative, ktorá vie takúto kampaň zrealizovať v svojej sieti portálov tak, aby bola Vaša reklama účinná a úspešná!

WEB Integration  © 2009

Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com